Инсценировка сказки "Теремок" на английском языке для учащихся начальной школы. Детская сказка на английском языке Теремок The wooden house (Теремок)

Светлана Платунова
Сценарий инсценировки сказки «The little house. Теремок» на английском языке

Показ сказки родителям «The little House »

(итоговое)

Здравствуйте! Много сказок рассказывают детям и взрослым сказочники . Вот одна из них начинается такими словами :

«Стоит в поле теремок ,

Он не низок, не высок…»

Помните, как называется эта сказка ? (Называют сказку ) . А вот вы, случайно, не знаете, откуда в поле теремок появился ? А про домовят вы что-нибудь слышали? Ездили домовята по всему свету, побывали в Англии и заговорили вдруг по-английски . Приехали домой. И решили на лесной полянке построить красивый теремок . Вот только как дома строить помнят, а русский язык забыли .

Под английскую песню выходят домовята с яркими тележками, нагружёнными цветными кирпичиками. Достают из повозки разноцветные кирпичи, строятся цепочкой вокруг скамеек, передают друг другу кирпичи, изображают строительство.

Песня «Hello!» - трек № 1 (взявшись за руки)

Идёт Мышка с детьми

Mouse 1 : Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies. What is your name?

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-daughter

Mouse 2 : My name is Mouse-son.

Brownies: What can you do?

Mouse 1 : We can dance!

Танец «Трек № 9» (все вместе)

Семья Мышек входит в теремок .

Идёт Лягушка с детьми.

Frog 1 : Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies.

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-son.

Mouse 3 : My name is Mouse-daughter.

Brownies: What is your name?

Frog 1 : My name is Frog.

Frog 2 : My name is Frog-daughter.

Frog 3 : My name is Frog-son.

Brownies: What can you do?

Frog 1 : We know finger-game.

Пальчиковая игра «5 fat sausages» (все вместе)

Brownies: Come in, please. You are welcome!

Семья Лягушек заходит в теремок .

Идёт Заяц с детьми.

Hare 1 : Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies.

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-daughter.

Mouse 3 : My name is Mouse-son.

Frog 1 : My name is Frog.

Frog 2 : My name is Frog-daughter.

Frog 3 : My name is Frog-son.

Brownies: What is your name?

Hare 1 : My name is Hare.

Hare 2 : My name is Hare-daughter.

Hare 3 : My name is Hare-son.

Brownies: What can you do?

Hare 1 : We can sing.

Песня «Трек № 4» (все вместе)

Brownies: Come in, please. You are welcome!

Семья Зайцев заходит в теремок .

Идёт Лиса с детьми.

Fox 1 : Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies.

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-daughter.

Mouse 3 : My name is Mouse-son.

Frog 1 : My name is Frog.

Frog 2 : My name is Frog-daughter.

Frog 3 : My name is Frog-son.

Hare 1 : My name is Hare.

Hare 2 : My name is Hare-daughter.

Hare 3 : My name is Hare-son.

Brownies: What is your name?

Fox 1 : My name is Fox.

Fox 2 : My name is Fox-daughter.

Fox 3 : My name is Fox-son.

Brownies: What can you do?

Fox 1 : We can play.

Подвижная игра «Cunning Fox» (все вместе)

Brownies: Come in, please. You are welcome!

Семья Лисы заходит в теремок .

Идёт Волк с детьми.

Wolf 1 : Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies.

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-daughter.

Mouse 3 : My name is Mouse-son.

Frog 1 : My name is Frog.

Frog 2 : My name is Frog-daughter.

Frog 3 : My name is Frog-son.

Hare 1 : My name is Hare.

Hare 2 : My name is Hare-daughter.

Hare 3 : My name is Hare-son.

Fox 1 : My name is Fox.

Fox 2 : My name is Fox-daughter.

Fox 3 : My name is Fox-son.

Brownies: What is your name?

Wolf 1 : My name is Wolf.

Wolf 2 : My name is Wolf-daughter.

Wolf 3 : My name is Wolf-son.

Brownies: What can you do?

Wolf 1 : We know colors.

Песня «Rainbow» (в руках нескольких детей определенный цвет из песни, которую в песне они поднимают, когда поют про этот цвет)

Brownies: Come in, please. You are welcome!

Семья Волка заходит в теремок .

Идёт Медведь.

Bear: Knock-knock-knock!

Little house ! Little house !

Who lives in the little House ?

Brownies: We are Brownies.

Mouse 1 : My name is Mouse.

Mouse 2 : My name is Mouse-daughter.

Mouse 3 : My name is Mouse-son.

Frog 1 : My name is Frog.

Frog 2 : My name is Frog-daughter.

Frog 3 : My name is Frog-son.

Hare 1 : My name is Hare.

Hare 2 : My name is Hare-daughter.

Hare 3 : My name is Hare-son.

Fox 1 : My name is Fox.

Fox 2 : My name is Fox-daughter.

Fox 3 : My name is Fox-son.

Wolf 1 : My name is Wolf.

Wolf 2 : My name is Wolf-daughter.

Wolf 3 : My name is Wolf-son.

Brownies: What is your name?

Bear: My name is Bear.

Brownies: What can you do?

Bear: I can play.

Физкультминутка «Teddy Bear» (все вместе)

Brownies: You are too big! (испуг, удивление)

Bear: Let’s build the big House and live together !

Together: OK! Great! Good! Good idea. (радостно)

Строятся полукругом, поют финальную песню «Good bye!» - трек № 2 и уходят

Атрибуты : 2-3 тележки, ведра, лопаты, разноцв. кирпичи, картина радуги, 3 шапочки мышки, 3 шапки лягушки, 3 шапки зайца, 3 шапки лисы, 3 шапки волка, 1 шапка медведя, 5 шапок домовят-гномиков, цвета для песни «Радуга» .

Персонажи :

Мышка 1 Заяц 1 Волк 1

Мышка 2 Заяц 2 Волк 2

Мышка 3 Заяц 3 Волк 3

Лягушка 1 Лиса 1 Медведь

Лягушка 2 Лиса 2 Домовята :

Лягушка 3 Лиса 3

(персонажей может быть больше или меньше, в зависимости от количества детей, посещающих занятие)

Задачи : обогащать опыт детей игрой на английском языке ; способствовать эмоциональному, лексическому, фонетическому развитию детей через постановку сказки ; умение детей принимать на себя роль; умение детьми использовать все лексические, грамматические и фонетические знания.

Ожидаемые результаты :

1. Получение детьми хорошего настроения и позитивного настроя от игры.

2. Умение выступать перед аудиторией.

3. Умение использовать все полученные знания : фонетические, грамматические, лексические.

Литература :

1. Биболетова М. З. Английский язык : Английский с удовольствием / Enjoy English – 1. Обнинск, 2008. 144 с.

2. Крижановская Т. В. Английский язык : для детей 4-5 лет. Ч. 1. М., 2010. 48 с.

3. Крижановская Т. В. Английский язык : для детей 4-5 лет. Ч. 2. М., 2010. 48 с.

5. Теремок/The little House/ текст , предисловие, упражнения и словарь Н. А. Наумовой. М., 16. с.

6. Шалаева Г. П. Английская грамматика для детей / Г. П. Шалаева. М.:СЛОВО :АСТ, 2014. 144 с

Инсценировка сказки на английском языке "Теремок".

Здравствуйте! Представляем вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.
Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка - Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

1Mouse: What a nice house! Nobody. I can live in the house.

(ВыпрыгиваетЛягушонок- Frog. Подходитктеремку)

2Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка, выглядываяизтеремка)

3Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

4Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (Насловах swim – « плавает», jump-« прыгает»)

5Mouse: Very good. Come in. (Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

6 Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

7Mouse: I am a Mouse.

8Frog: I am a Frog.

9Mouse: Who are you and what can you do?

10Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

11 Mouse: Very good. Come in.

(ВыбегаетПетушок-Cock. Подходитктеремку)

12Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

13Mouse: I am a Mouse.

14Frog: I am a Frog.

15Hare: I am a Hare.

16Mouse: Who are you and what can you do?

17Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достаетбольшиечасыисчитаетвремянаних)

18Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

19Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

20Mouse: I am a Mouse.

21Frog: I am a Frog.

22Hare: I am a Hare.

23Cock: I am a Cock.

24Mouse: Who are you and what can you do?

25Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

26 Mouse: Very good. Come in.

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатсярукамизауши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатсярукамизащеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхиваютруками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаютсядругдругу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)

Загадки учащихся зрителям

Онегина Лада 3б класс.It is small. It can run and jump. It is bad. It likes cheese and millet (пшено). It has got a long tail, a funny face and a pink nose. It is strong. (a mouse)
ВерхотинаДаша 3 бкласс.It likes honey, jam, nuts and fish. It can swim. It can’t jump. It has got a little tail and nose, small eyes and big teeth. In winter it likes to sleep. (a bear)
НахинчукПолина 3 бкласс.It is very funny. It can not stay on the place. It can run, jump and skip. It likes to eat bananas. We can see it at the zoo. (a monkey)
БижуновМиша 3 бкласс.It has got green eyes. It can jump and run well. It is smart. It likes ham, meat and eggs. It has got a funny face and pink nose. It can’t swim. It has got a long tail. It is good. (a cat)
КаневНикита 3 бкласс.It is big, very strong and angry. It is orange. It can run well. It can’t swim. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth. (a tiger)
АлеевАндрей 3 бкласс.It has got four legs and a small tail. It has no teeth. It can swim and dive under water. It carries a house around itself. (a turtle)
ЗиненкоСтас 3 бкласс. It’s big. It is very strong and angry. It is green. It can swim well. It can’t jump. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth and a long and strong tail. (a crocodile)
БакиеваАлина 3 акласс.I have got a pet. It is not big. It can’t swim. It likes to sing. It is black and red. It likes corn and cabbage. (a cockerel)
БирулинаСаша 3 акласс.I have got a pet. It’s big, strong and black. It can run, jump and swim. It can’t fly. It doesn’t like corn. It likes meat. (a dog)
ЕрмоленкоСергей, 3 аIt’s big, strong and kind. It has got nice eyes, funny ears and a long neck. It likes to run. But it can’t jump. It likes to read oranges and apples. But it is not fat. (a giraffe)
КозарецКостя 3 акласс.It’s small. It’s not angry. It is grey. It can jump well. It can’t swim. It likes to eat cabbage and cabbage. It has got long ears, a short tail and strong legs. (a rabbit)
Thank you for Attention !

Сказка Теремок на английском языке является отличной находкой для людей изучающих английский язык. В ней вы сможете изучить названия разных животных и пополнить свой словарный запас.

The wooden house

There is stood a small wooden house (teremok) in the open field.

A mouse ran by: - Little house, little house! Who lives in the little house?

Nobody answered. The mouse went into the house and began to live there.

A frog hopped by: - Little house, little house! Who lives in the little house?

I am a mouse. And who are you?

I am a frog. Let"s live together.

So the mouse and the frog began living together.

He saw the house and asked: - Little house, little house! Who lives in the little house?

I am a frog. And who are you?

And I am a hare.

The hare jumped into the house and all of them began living together.

Then there came a fox. She knocked on the window: - Little house, little house! Who lives in the little house?

And I am a hare. And who are you?

And I am a fox. The fox climbed into the house too.

A wolf ran by: - Little house, little house! Who lives in the little house?

And I am a hare.

And I am a fox. And who are you?

The wolf climbed into the house too, and they all started living together.

A bear walked by.

He saw the house and roared: - Little house, little house! Who lives in the little house?

And I am a hare.

And I am a fox.

And I am a wolf. Who are you?

And I am a bear!!!

The bear started climbing onto the roof and - crushed the whole house!

All of the scared animals ran away in different directions!

Перевод сказки «Теремок»

Теремок

В открытом поле стоит маленький теремок.

Бежит мимо мышка: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Никто не отзывается. Вошла мышка в теремок и стала в нем жить.

Прискакала лягушка: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Я мышка. А ты кто?

А я лягушка. Давай вместе жить!

Стали мышка с лягушкой жить вместе.

Бежит мимо зайчик.

Увидал теремок и спрашивает: Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Я лягушка. А ты кто?

А я зайчик.

Зайчик запрыгнул в дом и все они стали жить вместе.

Идет лисичка. Постучала в окошко: Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Я мышка.

Я лягушка.

А я зайчик. А ты кто?

А я лисичка.

Забралась лисичка тоже в теремок.

Прибежал волчок: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Я мышка.

Я лягушка.

А я зайчик.

А я лисичка.

А ты кто? - А я волчок.

Волк влез в теремок, стали они впятером жить.

Идет мимо медведь.

Увидал теремок да как заревет: - Терем-теремок! Кто в тереме живет?

Я мышка.

Я лягушка.

А я зайчик.

Я лисичка.

А я волчок. А ты кто?

А я медведь косолапый!

Влез медведь на крышу и Бах - раздавил теремок.

Все испуганные звери разбежались в разные направления!

Сценарий сказки
на английском языке
“Pigs in Business”
(“No problem!”)
Автор:
Панфилова
Маргарита
Геннадьевна
Преподаватель
английского языка
2014 г.
“Pigs in Business”
(“No problem!”)
Scene 1
Story-teller: Once upon a time there lived three pigs, three good friends. Their
names were: Nif-Nif, Noof-Noof, Nuf-Nuf. Their life was rather careless,
but one day they decided to become businessmen.
(Поросята прогуливаются.)
Nif-Nif: I want to be a businessman.
Noof-Noof: Me too.
Nuf-Nuf: Yes, a very good idea. But do you have money?
Nif-Nif: What money?
Nuf-Nuf: Big money. For business.
Nif-Nif, Noof-Noof: No, we have no money.
Nuf-Nuf: No problem. We can take money in the bank.
(Подходят к вывеске «Bank».)
Nif-Nif: Where is here the money for businessmen?
(Заходят в банк, выходят с пачками денег.)
Noof-Noof: So much money!
Nif-Nif: What shall we do with the money?
Noof-Noof: We shall go to the restaurant!
Nif-Nif: No, to the casino!
Nuf-Nuf: Not me. You know: “Money makes money”.
Scene 2
Story-teller: A year passed. A good year for Nif-Nif and Noof-Noof , a hard year
for Nuf-Nuf.
(«Casino». Играют два поросенка, выходят, гуляют, видят фирму Наф-Нафа: «Nuf-Nuf & Co.»)
1
Noof-Noof: Look! It’s Nuf-Nuf!
Nif-Nif: What a business!
Noof-Noof: What money!
Nif-Nif, Noof-Noof: (Задумчиво) Money?!
Nif-Nif: I also want big money.
Noof-Noof: Me too.
Story-teller: And the piglets went to make business.
(Поросята расходятся, «строятся»: газетный киоск, продуктовая палатка.)
(Построили, посмотрели, оценили.)
Nif-Nif: No problem! It’s easy.
Noof-Noof: Good business! We must celebrate it!
Nif-Nif: A very good idea!
(Идут в ресторан.)
Scene 3
Story-teller: Time passed. Problems came.
(Поросята в ресторане, входит волк.)
Wolf: Hey, it’s time to pay!
Noof-Noof: But we have no more money.
Nif-Nif: May be… later…
Wolf: No, I’ll go with you. I think we shall find something.
(Поросята убегают.)
Wolf: Nobody can escape from me.
(Преследует поросят.)
Story-teller: At first Mr. Wolf came to Nif-Nif.
2
(Волк стучит.)
Nif-Nif: Who is there?
Wolf: A friend. You owe me something.
Nif-Nif: No. Nothing. I haven’t got anything.
Wolf: O’K. No money, no life!
(Волк разрушает домик. Ниф-Ниф убегает к Нуф-Нуфу.)
Nif-Nif: Noof-Noof, help me!
Noof-Noof: What happened?
Nif-Nif: A Wolf, a big Wolf, a hungry, angry Wolf! He will kill us!
(Подходит волк.)
Wolf: O’K. More pigs, more tinned pork!
Nif-Nif, Noof-Noof: Oh, Lord, help us!
(Кидают в волка «сникерсами».)
Wolf: But it’s not enough!
(Разрушает домик.)
(Поросята бегут к Наф-Нафу.)
Nif-Nif, Noof-Noof: Nuf-Nuf, help us!
Nuf-Nuf: Any problem?
Nif-Nif, Noof-Noof: Yes, a big broblem! A Wolf, a big Wolf, a hungry, angry
Wolf! He will kill us!
Nuf-Nuf: Come in!
(Подходит волк)
Wolf: Nif-Nif, Noof-Noof and Nuf-Nuf. Too many pigs in this city, too many.
(Стучится)
Nuf-Nuf: Any problem?
3
Wolf: I’m so sorry, sir, but your friends… They are such pigs. They have
businesses but they don’t pay. And I want to get my money. All my money.
Nuf-Nuf: Is that all?
Wolf: Yes!
Nuf-Nuf: I’m sorry.
(Наф-Наф закрывает дверь, волк опять стучится. Выходит Наф-Наф.)
Nuf-Nuf: Any problem?
Wolf: This town is too small for two of us.
(Звуковые эффекты. Немая сцена: Наф-Наф обезоруживает волка, волк сдается.)
Scene 4
Story-teller: A year passed. A good year for piglets, a bad year for Wolf.
(Поросята обедают в ресторане. Входит волк-официант.)
Nuf-Nuf: Any problem?
Wolf: Oh, no. No problem.
Nuf-Nuf: Good. “All is well that ends well.”
The end.

Здравствуйте! Представляю вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.

В сценарии этой сказки были использованы слова, раннее изученные на занятиях кружка английского языка, поэтому маленькие зрители легко могли понять, о чем идет диалог.

Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка - Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

Mouse: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house? Nobody. I can live in the house.

(Выпрыгивает Лягушонок- Frog. Подходит к теремку)

Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка, выглядывая из теремка)

Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (На словах swim – «плавает», jump-«прыгает»)

Mouse: Very good. Come in. (Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a mother

I have a father

I have a sister

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

Mouse: Very good. Come in.

(Выбегает Петушок-Cock. Подходит к теремку)

Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare.

Mouse: Who are you and what can you do?

Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достает большие часы и считает время на них)

Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare.

Cock: I am a Cock.

Mouse: Who are you and what can you do?

Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатся руками за уши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатся руками за щеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхивают руками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаются друг другу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)






Что еще почитать